fbpx
סקייטפארק-דימונה-אבי-טל-spineb7-צילום-or.shenk

סקייטפארק דימונה נותן במה לאומנות הגרפיטי!

דימונה עומדת להיות מגניבה עוד יותר! יש סקייטפארק חדש בעיר, והאמן spineb7 מקבל קירות בטון נקיים כדי ליצור אווירת גרפיטי פאנקית. הסקייטפארק הזה יהווה תוספת נהדרת לעיר ומקום מרגש עבור הגולשים מכל הרמות כדי להציג את כישוריהם!

ללא פשרות, עיריית דימונה החלה (בשנת 2020) בהקמת סקייטפארק חדש לגמרי בעיר. הסקייטפארק הזה יהווה תוספת נהדרת לקהילה, ויספק מקום מהנה ובטוח לאנשים מכל הגילאים ליהנות מסקייטבורד בכל הרמות.
הסקייטפארק שנבנה בשכונה ׳ממשית׳, במרחק צעדים ספורים מהשכונות הוותיקות, יכלול רמפות, מסילות גריינד ומתקנים נוספים עבור אלה המחפשים לתרגל את כישוריהם. הסקייטפארק נבנה על שטח של כ-1,700 מ”ר ונמצא על גבעה, כך שנוצרו קירות גבוהים של 6 מטר גובה, הוא יכלול גם מתחם ייעודי בו יוכלו הצופים לצפות בכל האקשן, כמו כן באזור הסקייטפארק נבנה פארק ציבורי גדול שיכלול גם פאמטראק, גן שעשועים לילדים וכמובן פינות בילוי לכל המשפחה.

סקייטפארקים הם לא רק בשביל הכיף: זו גם דרך מצוינת לקרב בין אנשים. גולשי סקייט, רולרבליידס, קורקינט  אופניים וכמובן הצופים יקבלו הזדמנות להכיר מקרוב את ספורט הגלישה, להכיר ולרכוש כמה חברים חדשים תוך שהם נהנים מהספורט שהם אוהבים.

סקייטפארק דימונה תוכנן על ידי האדריכל הישראלי טל מזר, מוותיקי סצנת רוכבי ה-BMX ובעל חנות למוצרי האופניים הישראלית “נייטריידר”.

החברה שבנתה את הסקייטפארק בפועל היא לא אחרת מאשר “hardcoreskateparks” היישר מארה”ב, הצוות של הרדקור סקייטפארקס בנו ויצרו במהלך 25 השנים האחרונות מגוון רחב של סקייטפארקים בכל רחבי העולם. ממבט מהיר על סקייטפארק דימונה ניתן לראות שלא התפשרו כאן על כלום, נושא הבטיחות וחוויות הרוכבים הינם בראש סדר העדיפויות על מנת להבטיח שכל המשתמשים בסקייטפארק יהיו בטוחים ומוגנים. עיצוב הפארק מחושב ומוקפד להפליא, תוך התחשבות בצרכי נגישות, מה שמבטיח שאנשים עם מוגבלויות עדיין יוכלו להשתתף בפעילויות בתוך הסקייטפארק.

כדי להעניק לסקייטפארק נופך מיוחד, הוזמן האמן אבי טל-SpineB7, הידוע בעבודתו היצירתית ובעיצוביו המושכים את העין, להוסיף אומנות גרפיטי לסקייטפארק כדי להפוך אותו לייחודי באמת. כל ציורי הגרפיטי בפארק בוצעו באמצעות ספריי צבע המוביל בעולם #MontanaColors 94 ואנחנו גאים להיות חלק מהפרויקט המקסים הזה.

צילום: Bamba

תפסנו את אבי טל לשיחה מהירה במהלך שיא העבודה של הסקייטפארק: כמה פחיות ספריי צבע כבר הפסקת לסיים

“כבר הלכו שם כלכך הרבה פחיות ספריי שהפסקתי לספור…כל מי שמכיר אותי יודע שגדלתי כרוכב אופניי BMX ומשם נכנסתי לסצנת הגרפיטי, הכל קשור להכל ב-תרבות רחוב וזה מה שאני אוהב בסצנה הזו. אני זוכר את עצמי בתור ילד רוכב על האופניים בסקייטפארק דימונה הישן, הוא היה קטן ומיושן מאוד, בחלוף השנים לראות לאן כל הענף הזה התפתח זאת גאווה ענקית. בשנים האחרונות יש מגמה בארץ וכמעט כל עיר בונה סקייט פארק חדש ומקצועי עם התקנים הכי טובים שיש, כששמעתי שבונים סקייטפארק חדש בדימונה ישר קפצתי על ההזדמנות, בשבילי זאת שמחה ענקית וזכות לבצע את פרויקט כזה.״

צילום: אור שנק

איזה סגנון אמנות מצפה לנו בסקייטפארק דימונה?

״בגדול די נתנו לי יד חופשית ובחרתי ללכת בפרויקט הזה על סגנון ציור המשלב המון אלמנטים של סקייט, גרפיטי ואמנות רחוב – סגנון שפונה לקהל הרחב. שלחתי לעיריית דימונה מייל עם ההצעה, כעבור כמה חודשים התבשרתי שזכיתי בביצוע הפרויקט.

מי שמכיר אותי יודע שאני סופר ורסטילי באמנות שלי אבל היה חשוב לי להביא לידי ביטוי את אמנות הגרפיטי כמו שהיא, אותיות פאנקיות עם המון סגנון וידע שרכשתי במשך השנים מעצם היותי אמן שצמח מלצייר גרפיטי בארץ, לכל זה הוספתי קצת דמויות שישברו את האותיות ויוציאו את היצירה החוצה בתלת מימד, לצורך העניין אפילו הוסיפו לי פאנלים שהתלבשו על הקיר ונותנים תחושה של עוד נפח לאמנות, זרמתי עם האותיות כך שיצאו מהקיר, זה מוסיף המון סטייל לאמנות עצמה.

בגדול פרויקט שיושב עלי בול כי גם נתנו לי יד חופשית וגם זה פרויקט שאני סופר גאה להוסיף לתיק עבודות שלי. הפארק עצמו מרגש לכל אחד שאוהב לגלוש, אחד הפארקים היותר מפותחים שחשבו עליהם, המון שטחים לסקייט, רולר, קורקינט, אופניים.

במשך העבודה על הפרויקט כבר התחילו להגיע לכאן המון רוכבים והביאו את האווירה הטובה של העיר דימונה עוד לפני שפתחו אותו באופן רשמי, מלא פידבקים טובים, כל העיר מחכה לפתיחה בסבלנות רבה, אבל יש כבר המון התרגשות מצד האנשים בעיר.״

לעוד פרוייקטים מהארץ והעולם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

הצטרפות לקהילת האמנים של MTN Colors ישראל

מלאו את השאלון בהרחבה והיחשפו בקיר האמנים של MTN Colors ישראל