fbpx
צילום: cem-ersozlu

רשימת 10 ערי גרפיטי שהפכו למוזיאון פתוח ענק ומרשים

מאתונה ועד סאו פאולו כל עיר בעלת מאפיינים יחודיים משלה שהופכים אותן לאהודות במיוחד בקרב אמנים וחובבי הגרפיטי ואמנות הרחוב.

מדריד, מילאנו, קופנהגן, רומא, המבורג, מלבורן, דורטמונד, לאס וגאס ואפילו מורסיה הן רק חלק קטן מהערי גרפיטי ואמנות רחוב שהפכו עם השנים לססגוניות ובועטות, בחרנו בשבילכם את עשרת ערי הגרפיטי שיהפכו את הטיול שלכם להרבה יותר צבעוני ומעניין.

1.ברלין

העיר השנייה בגודלה באירופה היא מוקד לאמנות רחוב, העיר המזוהה היסטורית עם חומת ברלין הפכה למוקד מרכזי עבור אמנים, יוצרים מכל העולם הגיעו להתבטא בחומת ברלין המזרחית ובשכונות הסמוכות, כיום ניתן למצוא גרפיטי בשכונות פרנצלאואר ברג (Prenzlauer Berg), מיטה (Mitte) ופרידריכשיין (Friedrichshain).

תרבות אמנות הרחוב של ברלין משגשגת לא פחות מהתרבות הניו יורקית, בברלין ניתן לראות אמנים מציירים ברחובות בצורה אינטנסיבית ציורי קיר, תגים, טרואו-אפס. כל זאת, ועוד לא הזכרנו את תעלה A הבלתי נראת של הרכבת התחתית בעיר, מערך הרכבות המהירות S-Bahn הופכות את העיר ברלין לאווירה אידיאלית עבור יוצרי גרפיטי, כל סגנונות אמנות הרחוב, ברלין מחבקת אמנים מכל העולם. שימו לב! למרות שבשנים האחרונות ברלין הפכה ליותר הרמטית מבחינת האבטחה והמשטרה בהשוואה לערים אחרות, עדיין המטרופולין הגדול בעולם ידוע כמגלה סובלנות חברתית כלפי אמנים, מה שאיננו רואים בערים אחרות במערב אירופה. 

צילום: tiago aleixo

2.ניו יורק

הגרפיטי כתת-תרבות החל להתפתח בעיר ניו יורק אי שם בשנות ה-70 וכיום הוא צורת אמנות מודרנית נסתרת וגלויה שמכסה כמעט כל פינה בעיר, בניינים וסמטאות, גשרים, וכמובן וגם רכבות, כל זה ועוד הופכים את ניו יורק למקום עלייה לרגל עבור אמנים וחובבי אמנות כאחד, כל אמן שמכבד את עצמו חולם לצייר בניו יורק.

מבין העבודות הרבות בעיר תוכלו לראות ציורים של האמן בנקסי שנחשב לאחד מאמני הרחוב הבולטים בעולם.

אחד היוצרים הבולטים בעיר הוא ללא ספק של האמן פרנק שפרד פיירי אמן אמריקאי עכשווי, אקטיביסט ומייסד OBEY Clothing שיצא מסצנת הסקייטבורד. בשנת 1989 עיצב את קמפיין המדבקות “Andre the Giant has a Posse” בזמן שלמד בבית הספר לעיצוב ברוד איילנד וכיום נחשב לאמן שהוצג במוזאונים הגדולים בעולם.

אולי תצליחו למצוא כמה יצירות היסטוריות של אגדות גרפיטי:

Cornbread נולד תחת השם דריל מקריי, Cornbread מוכר כאמן הגרפיטי המודרני הראשון, שהתחיל לתייג את שמו בפילדלפיה בסוף שנות ה-60. די מהרה התחביב שלו התפשט לניו יורק, שם האמנים היו ידועים במיוחד במיקוד אחר גרפיטי על קרונות רכבת תחתית, אבל לפחות במקרה אחד, מקריי עלה על יריביו בניו יורק: בגיל 17, הוא קפץ על גדר בגן החיות של פילדלפיה וריסס “Cornbread” על פיל. 

Dondi White בצאתו משכונת ברוקלין במזרח ניו יורק, דונלד ג’וזף “דונדי” ווייט התחיל לצייר באמצע שנות ה-70, ופיתח סגנון של אותיות משוכללות מעורבות בדימויים של תרבות פופ. הוא היה אמן הגרפיטי הראשון שהציג באירופה, שם עבודתו נמצאת באוסף של מספר מוזיאונים. למרות שהוא מת מאיידס ב-1998, עבודתו ממשיכה להוות השראה לאמני רחוב כיום.

אם אתם אמנים שרוצים להוסיף אמנות לקירות ניו יורק שימו לב! זה חלום קצת מסוכן במונחים של 2023, כיום החוקים של ניו יורק נגד גרפיטי הם אכזריים בהשוואה לערים אחרות, אבל גרפיטי הוא עדיין חלק מה-DNA של התפוח הגדול. כבירת הגרפיטי והתרבות, ניו יורק היא העיר הטובה ביותר לאמנים לקדם את עבודתם.

עבור אמנים חסרי פחד המחפשים לנסות את מזלם, מערכת הרכבת התחתית של ניו יורק היא הדובדבן שבקצפת, סימן ההיכר שהוליד את תנועת הגרפיטי אי שםבשנות ה-70 והיוותה מידיום עבור אמנים רבים, כיום נמצאת תחת מערכת אבטחה קפדנית ומוקפדת.

חנות MTN:מונטנה חנות ניו יורק.

צילום: cem-ersozlu

3.ברצלונה

קשה לדבר בצורה אובייקטיבית על העיר ברצלונה כי זה הבית השני שלנו, וברצלונה היא אחת הערים האטרקטיביות ביותר לתיירים צעירים, המשלבת אקלים נעים, חופים מרהיבים, פארקים, הרים. דרך החיים הקאטלונית מעריכה ומעודדנת פנאי תורבות, כולל אמנות, היא גם אחת הערים הבודדות בעולם שבהן עדיין אפשר למצוא מקום לצייר במרכז העיר: בדיוק כמו רחוב הראבאל, כמעט בכל פינה אפשרית שבה תמצאו כתובות גרפיטי.

פובלנואו שכונה וותיקה בעיר שבשנים האחרונות עוברת תהליך התחדשות מאוכלוסייה שמרביתה מהגרים לאוכלוסיה הולכת ומתערבבת עם סטודנטים וצעירים. האזור תוסס חיים ומציע שפע של ברים, בתי קפה, מסעדות וחנויות. את יצירות האומנות תמצאו בין סמטאות הרובע על קירות, דלתות ותריסים של חנויות. 

כמובן שגם בברצלונה יש מערכת מטרו נגישה מאוד ורכבות מצוירות הן חלק מהאווירה של העיר, בכלל נדמה שאמנות רחוב מביאה לברצלונה ערך ייחודי ובהמלך שנות ה-2000 הממשל המקומי הבין את הפוטנציאל כשאישר המון קירות חוקיים לרשות אמני העיר, החוק בברצלונה קיים אבל אם נהיה כנים כמעט כל דלת של חנות היא פוטנציאל ממשי לציור, בכלל חיי התרבות והאמנות בעיר מאוד תוססים, מוזיאון לאומנת עכשווית MACBA, המרכז לאומנות CCCB, הגלריה של מונטנה, הופכים את הבירה הקטאלונית לנקודת יעד חובה עבור כל חובבי אמנות הרחוב.

צילום: hannes-richter

4.סאו פאולו

אפשר לומר שסאו פאולו היא ברלין של אמריקה הלטינית. העיר המאוכלסת ביותר בברזיל שורצת גרפיטי שאופייני רק לסאו פאלו – סגנון הPichação שמשלב אותיות על כל הקומות של הבניין, האמנים הברזילאים ידועים בתור חובבי אקסטרים לא קטנים והם נוהגים לטפס על בנייני רבי קומות דרך חלונות ומרפסות הבניין כדי לחתום את שמם כמה שיותר גדול וגבוה, הכבוד לסצנת הגרפיטי במונחים של ברזיל אומר הרבה פעמים שלאותיות גרפיטי ברחוב, יהא סוגן אשר יהיה מלווה בסובלנות חברתית האופיינית לערים באמריקה הלטינית.

המקום הטוב ביותר ליהנות בו מאמנות רחוב הוא רובע וילה מדלנה, בעיקר בסמטת באטמן (Beco do Batman), שם יש סצנת אמנות רחוב בועטת, שמשלבת ציורים מקסימים עם כיתובי גרפיטי מחאתיים. גם בשכונת קמבוצ’י תוכלו ליהנות מאמנות רחוב במיטבה, ואילו בשכונת ליברדד (Liberdade) אפשר לראות קירות מצוירים בהשראה ציורי המנגה היפניים. 

איפה רואים? באופן פרדוקסלי, אחד המחוזות הטובים ביותר לאמנות אורבנית בסאו פאולו הוא בשכונת פיניירוס (Pinheiros), שנחשבת לשכונה של העשירים. מוקדי אמנות אורבנית נוספים ניתן למצוא בקמבוקי (Cambuci) ובוויה מדלנה (Vila  Madalena) ובסנטרו (Centro) תוכלו למצוא שילוב של אמנים בולטים בסצנה.

צילום: thandy yung

5.פריז

אם ברלין היא בירת הגרפיטי באירופה, פריז עיר האורות נמצאת ממש מאחוריה ביחס לגודלה העצום, בפריז ניתן למצוא סצנת אמנות רחוב נרחבת שהופכת את התנועה המקומית ליותר מסתם מסורת, אצל הפריזאים שחובבים חן וקלאסיקה אמנות הרחוב קיבלה ממש מעמד של דת, זה בא לידי ביטוי בגישה ה״אורתודוקסית״ שרבים מאמני העיר דוגלים בה: טריטוריאליות נחרצת באזורים שלהם ועד לאובססיה מוחלטת ומלחמות בין צוותים שונים, פריז הוא ללא ספק מקום שצריך להכיר בין אם אתה אמן שמצייר אותיות, או מתבטא בצורה אחרת בעזרת אמנות פלסטית, לאן שלא תלכו בפריז, מאגן תעלת לה וילט (La Villette)  דרך השכונה החגיגית של אוברקמאפף (Oberkampf) ומנילמונטאנט (Menilmontant) במזרח פריז רובעים עשירים באמנות רחוב ועד הרובע ה-13 השל פריז הפך לנקודה החמה של אמני רחוב וכיום הוא מוזיאון פתוח של ממש ! בקרבת תחנת המטרו הלאומית, ברחוב ז’אן ד’ארק ושדרות וינסנט אוריול, תוכלו לראות יותר מתריסר ציורי קיר! האמן האמריקאי שפרד פיירי יצר כמה מהם, כולל אחד עם המוטו הצרפתי: ‘Liberté, égalité, fraternité ‘ ועד הרובע ה-19 וה20 של פריז ניתן לראות אמנות רחוב מאוד איקרונית כמו הציור קיר של האמן Jérôme Messnager בו נראים אנשים עומדים במעגל ושרים את תהילת העבר המוזיקלי של השכונה. בהמשך באותו רחוב, חזיתו של ביתן קארה דה בודואן צבועה מחדש באופן קבוע על ידי אמנים ידועים אחרים.

בנוסף פריז הולידה כמה מאמני הגרפיטי האירופיים החשובים ביותר, כמו Bando, O’Clock, Trane, Azyle, Horphe … או קבוצות כמו GT, SDK, UV-TPK, PAL …

חניות MTN: מַרסֵס  | Cyanurz

צילום Paul wallez

6. ואלפראיסו

100 ק”מ נסיעה מסנטיאגו אנחנו מגיעים אל העיר ואלפראיסו. ואלפראיסו היא אחת הערים היפות ביותר של צ’ילה, ולכן המקומיים נוהגים לכנות אותה “התכשיט של האוקיינוס ​​השקט”. עיר נמל מרכזית, רועשת צבעונית ובוהמיינית. ציורי הקיר היפים שלה הפכו את ולפראיסו לבירה הבלתי מעורערת של אמנות הרחוב בצ’ילה והינה יעד חם בדרום אמריקה לחובבי ערי הגרפיטי, העיר מושכת אלפי מבקרים מדי שנה לצלם תמונות עם ציורי הקיר.

עיר מלאת פעילות ועם הסכמה רבה להתערבויות אמנותיות שבהן כמובן הגרפיטי, אותיות השתלט ועל הרחובות. לאן שלא תלכו בואלפראיסו תתקלו בציורי קיר, מגבעת קונספסיון המלאת צבע ויצירתיות בשילוב הנמל ועד מדרגות פישר המפורסמות המתחברות עם סמטת גאלבז (Gálvez) ועד רחוב Arriola בו תמצאו את מדרגות אפולו המהווים את הגבול עם גבעת אלגרה בו תמצאו את אחד מציורי הקיר הסמליים ביותר בואלפראיסו. זוהי “La mamie de Valparaíso”, סבתא שצופה על העיר מפינת בית, יצירה שנוצרה על ידי הקולקטיב הצרפתי Ella & Pitr, משם רדו ברחוב טמפלמן ופנו ימינה ותמצאו את אחד הסמלים של מסלול אמנות הרחוב הזה בואלפראיסו. צוירו על ידי קולקטיב בריטי, המדרגות זוהרות עם המשפט “We Are Happy Not Hippies” , משחק מילים שמתחרז די טוב באנגלית. 

אחת הנקודות המתויירות בעיר היא ללא ספק מדרגות הפסנתר היפות הנמצאות בסמטת בטהובן בגבעת קונספסיון, יצירה של @chinotonal, אמן רחוב ומוזיקאי, שהיה אחראי על החידוש של המדרגות, אנו ממליצים לבקר בו בשעות הראשונות של היום, בשעות אחר הצהריים תראו קבוצות של תיירים שמחכות לצלם תמונה יורדת במדרגות.

 בנוסף, לעיר יש מערכת רכבות משלה שבה, מעת לעת, אמנים האותיות הנועזים ביותר בעיר מבצעים את הטכניקה של “ליברזו”. לסיכום חופים, מסיבות, אלכוהול ואמנות זאת אווירה שהיא נירוונה לאמנים מכל רחבי צ׳ילה והעולם.

חנות MTN:חנות N2N.

7.אתונה

אחת הערים העתיקות בעולם, מלאה בהיסטוריה וערש הדמוקרטיה והתרבות מבחינת סצנת אמנות הרחוב אתונה היא מיניאטורה של העיר ברלין אך עם אקלים ים תיכוני. תגים, טרואופס, גרפיטי בסגנון פרוע, שבלונות של אקטיביסטים פוליטיים, מדבקות, פוסטרים וציורי קיר ענקיים שנוצרו עבור פסטיבלים ופרויקטים אחרים. החל מהשכונה העתיקה קרמיקוס (Kerameicos) שהיא בירת בסדנאות החרס של אתונה העתיקה תוכלו להתפעל מכמה מציורי הקיר הגדולים והמרשימים ביותר של העיר ולהתאבד בסמטאות בחיפוש אחר פנינים נסתרות של אמנים אורבניים יוונים ובינלאומיים מוכשרים.

איזור גזי (Gazi) היה עד לפני עשור מפעל הגז הישן של אתונה, באיזור מסתתרים הרבה מאוד ציורי קיר עם מסרים פוליטיים: במחסן החשמלית הישן (OSY), תוכלו להתפעל מ”הסעודה האחרונה באתונה” הנפלאה, המלאה במסרים חברתיים ואחת מיצירותיו של אמן הרחוב היווני הבולט ino . בקרבת מקום, תפגשו את ‘חופש’ המרשים ובשיתוף פעולה ישן יותר בין Ino ו-Aiva בשם ‘בקרת גישה’, המושפע מדיסטופיות מדע בדיוני. תוסיפו לכל זה את הסופלקי הטוב ביותר בעיר באלביס ואת הטברנות מזה הפנטסטיות: בלואי, סאביר, קבטון וקנריה ותבינו למה שכונת קרמיקוס שהוקמה אזור מסביב לאזור שהיה בית הקברות הגדול ביותר באתונה העתיקה.

קרוב לקרמיקוס נמצאת מטקסורגיו (Metaxourgeio) אחת השכונות הראשונות שפותחו מחדש מחוץ למרכז ההיסטורי של אתונה בסוף המאה ה-19. רבים יגידו לכם שהאזור התחתון הזה של אתונה מוזנח. אבל רק זכרו, יש כאן עניין ארכיטקטוני גדול ובכיכר אבדי המדהימה, שבה יש מקומות מדהימים לאכול ולשתות : איי סיישל המדוברת, Avgo tou Kokkora (ביצת התרנגול), המסעדה התאילנדית Tamarind, בלו תוכי וסאורסה לקפה וקוקטיילים פנטסטיים.

פסטיבל האמנות של פריז הקטנה באתונה מתקיים כאן, המהווה חלק מציורי הקיר האמנותיים הציבוריים הפנטסטיים של האזור. יצירות שחובה לראות כוללות את ה”ידע מדבר, החוכמה מקשיבה” האיקוני של אמן הגרפיטי הבאלינזי Wild Drawing ואת ה”כל כך הרבה ספרים, כל כך מעט זמן” הנפלא של סימפלג. במרחק של כ-300 מטרים משם נמצאת הטברנה Typografos המספקת תמורה מלאה לכסף, עם יצירות של סימפלג על החזית ובפנים. כדאי ללכת עד לתחנת הרכבת לאריסיס, שם יש ציור קיר ענק, ‘נוסע נצחי’, של ליאונידס ג’יאנקופולוס, יצירה שסוחפת אותך במסע המיוחד שלה.

 ונסיים ברובע הנבלים והגיבורים פסירי (Psyrri) ההיסטורית שנמצאת במרכז אתונה, האזור כולו שימש כמוקד בידור עוד לפני המאה ה-19, כאשר היא הייתה אבן שואבת לכל האתונאים – מהעניים ביותר ועד למלך אוטו עצמו. זה היה גם אחד מאזורי הפשיעה הגבוהים של אתונה לפני שהוא נוקה מהפורעי חוק שהתאספו כאן בשנות ה-70. מאז, פסרי עברה מחזורים רבים של שגשוג ודעיכה, וכעת היא שוב במגמת עלייה עם האווירה הרגועה והסימן המסחרי שלה והמציע שפע של מסעדות איכותיות וחיי לילה שופעים, אמנות רחוב נמצאת בכל מקום בפסירי עם יצירות גדולות וקטנות של אמני גרפיטי יוונים ובינלאומיים, כמו Dimitris Taxis, Ruin הסוריאליסטית האוסטרית ורימון הברזילאי. תמצאו את הדיוקן החלומי של סימוני (אחד העתיקים באתונה), את ציורי הקיר ההיסטוריים של ואסמו סביב כיכר איירון (גיבורים), את אפוקליפסה עכשיו של אינו ואת ציורי הקיר הצבעוניים החדשים של סוטור וגרה ברב-היצירתי. space Luv n Roll. אזכור מיוחד מגיע ל’כל הכלבים הולכים לגן עדן’, דיוקנו של לוקניקו הנפלא, הכלב שהפך לסמל של מרד וחופש מימי ההפגנות במהלך משבר החובות של יוון.

השכונה המרכזית שלה אקסריה (Exharcheia) יצאה אפילו יותר משליטה הודות לתנועה המקומית החזקה בדעותיה כאנטי ממסדית, סיבוב קצר בשכונה יפגיש אתכם עם עולמות של פילוסופיה ומרד של כיתובים על הקירות, השכונה התוססת, המגוונת, הבוהמית והמרדנית ביותר באתונה. מתחילת המאה ה-20, Exarhia הייתה מקום בילוי מועדף על תלמידים וביתם של אישים יצירתיים חשובים רבים. קירות הבניינים כאן ‘מופצצים’ בסיסמאות פוליטיות ואמנות קיר גרפיטי יוצאת דופן, מלאת סמליות ומסרים עוצמתיים.

בפארק Navarino, יש יצירה ענקית (בגודל וגם במשמעות) של האמן האיטלקי Blu, הידוע בפרשנות הפוליטית שלו. ציור הקיר מספר סיפור על הערך של סולידריות חברתית, ארגון עצמי ועשייה קולקטיבית. מסביב לכיכר יש ציורי קיר רבים של ציור פראי, שהגיעו לשיא ‘אין ארץ לעניים’, בהשראת השפעת המשבר הכלכלי על חייהם של אנשים רגילים. הדמויות הנפלאות של סונקה, שנמצאות ממש בכל מקום, הן הדובדבן שבקצפת.

עוד אחד מהמקומות שבהם גרפיטי נוכח באתונה הוא כמובן ברכבת התחתית –  קו 1 של פרבר בירת יוון מלא באותיות ויצירות אמנות מכל עבר.

חנויות MTN: בצד המסלול | מֶרֶד | בוריס 

צילום: ino

8.בואנוס איירס

אחת הערים התוססות ביותר בעולם לגרפיטי וציורי קיר, בואנוס איירס היא ללא ספק יעד חובה לכל חובב הסצנה. לא רק שהיא ביתה של גלריית אמנות הרחוב הגדולה בעולם, אלא שיש בה גם סגנונות רבים ושונים של אמנות. מגרפיטי בסגנון קלאסי עם האותיות המורכבות והצבעים הנועזים, ועד לסגנונות מופשטים יותר שעושים שימוש בשבלונות והדבקות, בואנוס איירס היא גן עדן של אמנות רחוב. כמו במקומות אחרים באמריקה הלטינית, גרפיטי ברחוב אינו אסור באופן רשמי ואמני גרפיטי נחשבים לפעולה לגיטימית בעיני האזרח הפשוט, התפיסה הסלחנית כלפי הסצנה מסייעת מאוד לבואנוס איירס לפרוח בתחום כך שניתן למצוא בעיר כמות לא פרופורציונלית של ציורי קיר וגרפיטי שיצרו אמנים מקומיים בשכונות כמו לה בוקה ופלרמו. לבסוף, הקפידו לבקר באחת מחנויות הגרפיטי הרבות של בואנוס איירס, שבהן תוכלו לקנות ספריי צבע, טושים, מדבקות וציוד אחר כדי ליצור יצירת מופת משלכם!

חנות MTN: צבעים אמיתיים.

9. בנקוק

כשזה מגיע לגרפיטי, בנגקוק בהחלט לא פראירית. עיר הבירה של תאילנד היא ביתם של כמה מאמני הרחוב הטובים בעולם, והיא יעד נהדר לכל חובב גרפיטי. מציורי קיר ענקיים ועד יצירות מורכבות בקנה מידה קטן, יש משהו לכל אחד.
אחד היעדים הפופולריים ביותר לגרפיטי ב-בנגקוק הוא אזור קאו סאן רואד. כאן תמצאו שילוב תוסס של תרבות תאילנדית מסורתית ואמנות רחוב מודרנית המהווה חוויה בלתי נשכחת. צאו לטיול במורד קאו סאן רוד ותתקלו ביצירות צבעוניות של אמנים מקומיים ובינלאומיים כאחד.
לבנגקוק יש גם את חלקה ההוגן של מקומות גרפיטי ייעודיים. בדוק בכל אחת מגלריות האמנות הרבות של העיר, כגון My Art Lab או The Jam Factory, ותקבל את פניך עם יצירות מדהימות של אמנות גרפיטי. בין אם אתם מחפשים יצירות מופת מפורטות או יצירות מופשטות יותר, יש כאן משהו לרצות אפילו את העין הבחנה ביותר.
לא רק שבנגקוק היא מקום מדהים לצפייה בגרפיטי, אלא שהיא גם אחד המקומות הטובים ביותר בעולם ללמוד עוד על צורת האמנות. בעיר מתקיימות מגוון סדנאות גרפיטי, בהן מלמדים אמנים מנוסים שיעורים בנושאים החל מטכניקות בסיסיות ועד למושגים מתקדמים. לא משנה מהי רמת המיומנות שלך, יש כאן משהו בשבילך ללמוד.
בסך הכל, בנגקוק היא יעד מדהים לכל מי שמתעניין בגרפיטי. עם אמנות הרחוב התוססת, הגלריות הייעודיות והסדנאות החינוכיות שלה, אין זה מפתיע מדוע העיר הזו הפכה ליעד חובה לכל חובב גרפיטי.

חנות MTN: בנקוק גרף

צילום: roa

10. ליסבון 

האחרונה ברשימה שלנו היא העיר הנהדרת ליסבון שנמצאת שהיא ללא ספק יעד מדהים לחובבי אמנות רחוב. העיר הייתה מכה לאמני גרפיטי כבר שנים ומתהדרת בכמה מהיצירות המרשימות בעולם. מציורי קיר צבעוניים בצידי הבניינים ועד לתגיות מורכבות על קירות, יש משהו לכל אחד להעריך בסצנת הגרפיטי של ליסבון.
העיר היא ביתם של כמה מהשמות הגדולים ביותר באמנות רחוב כמו Add Fuel, Vhils ו-David de la Mano. יצירות האמנות שלהם מפוזרות בכל רחבי העיר, אבל תמצאו כמה מהיצירות הטובות ביותר באלפאמה, מואריה ואסטרלה. רבים מהאזורים הללו כוללים גם גלריות וסדנאות ייחודיות בהן תוכלו לקחת חלק בפעילויות שונות הקשורות לגרפיטי ואמנות רחוב.
אם אתם מחפשים לחקור את סצנת אמנות הרחוב של ליסבון, לא תרצו לפספס את Calçada da Glória. הרחוב האייקוני הזה הוא אחד המקומות הפופולריים ביותר בעיר לגרפיטי וכולל אמנות מדהימה של אמנים מקומיים ובינלאומיים. כשאתם משוטטים באזור, הקפידו להרים את עיניכם ולהתפעל מיצירות האמנות התוססות המעטרות את קירות וחזיתות המבנים.
לאלו המחפשים לחקור מעבר לאטרקציות המרכזיות, פנו לבאירו אלטו. שכונה זו ידועה בסצנת האמנות האלטרנטיבית שלה ומציעה שפע של הזדמנויות לגלות יצירות גרפיטי מדהימות של אמנים מבוססים ומתעוררים כאחד.
לא משנה לאן תלכו בליסבון, בטוח שתמצאו יצירות גרפיטי מדהימות שיעצור את נשימתכם. בין אם אתם מחפשים ציורי קיר בהירים או תגים מורכבים יותר, בעיר הזו יש משהו שכולם יוכלו ליהנות ממנו.

לעוד פרוייקטים מהארץ והעולם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

הצטרפות לקהילת האמנים של MTN Colors ישראל

מלאו את השאלון בהרחבה והיחשפו בקיר האמנים של MTN Colors ישראל