fbpx
לורן קוראני | LOREN KARAVANI

פרוייקט גרפיטי במרכז הרפואי לבריאות הנפש “אברבנאל”

כשבית החולים אברבנאל ביקשו מלורן קראוני, שנה ד' עיצוב פנים, לעצב את ״מחסן המתנות״ שהוא חלק מהגינה המשופצת והמתחדשת של המקום היא קפצה על האתגר. מעבר לתרשימי העיצוב שתכננה, לורן גם ציירה ואיירה את קירות המחסן כשעבודתה מאופיינת בעיקר בציורים של דמויות נשיות ואלמנטים של טבע.

לורן קוראני (33) היא אמנית וסטודנטית לעיצוב פנים ב-HIT מבת ים שמשלבת בין אמנות רחוב לעיצוב פנים. פרוייקט הגרפיטי שלה ממוקם במרכז הרפואי לבריאות הנפש “אברבנאל”. 

הפרוייקט שלך כולל אמנות גרפיטי שנמצאת במרכז הרפואי לבריאות הנפשאברבנאל“. תוכלי לספר לנו על הפרויקט בהרחבה?

לפני 5 שנים התקבלתי למחלקה לעיצוב פנים ב-HIT. בשנתיים הראשונות רכשתי המון כישורים באמצעות הלימודים והקורסים השונים, אך אז בשנה ג’, הגיעה הקורונה לחיינו. החיים שלי השתנו לחלוטין. כסטודנטית דינאמית, שמאוהבת בחווית הקמפוס, התקשתי להתרגש מלימודים מול מחשב 8 שעות ביום. אז החלטתי להקפיא את התואר שלי.

במהלך תקופת הבידוד והסגרים, מצאתי את עצמי מחשבת כיוון מחדש, ומצאתי כיוון יצירתי שיעסיק אותי לאותה תקופה. קניתי קנבאסים וכמה שפרפורות אקריל, והתחלתי לשרבט ולצייר. העלתי את הציורים למכירה בפייסבוק וראיתי שיש דרישה ליצירות שלי. מאז כל השאר היסטוריה, ב-3 שנים האחרונות כבר הספקתי להשתתף בתערוכות ולאט לאט אני מוסיפה ציורי קיר שלי למרחב הציבורי. התאהבתי באמנות הגרפיטי והחלטתי להמשיך את הדרך המקצועית שלי כאמנית ומעצבת שמשפיעה על המרחב הציבורי באמצעות האמנות שלי.

מהם הרעיונות שעומדים מאחורי הפרויקט שלך?

התעורר בי רצון לזרוע אור וצבע, להביא תחושות ואמירות לתוך המרחב הרפואי באמצעות דימויים. הפרויקט נמצא במרכז הרפואי לבריאות הנפש “אברבנאל”, הוא מקום רגיש, מאובטח וסגור. למי שלא מכיר את אברבנאל זהו מרגש לטיפול בנפש של האדם ולדעתי זאת תמצית ומהות החיים כולם. רציתי ליצור חיבור של דימויים וקומפוזיציות שיתרמו למרקם המרחב ויאפשרו למטופלים ולמטפלים להרגיש את השינוי באווירה.

החלטתי שאני רוצה להמשיך לסיים את התואר וכחלק מפרויקט הגמר שלי בhit בחרתי בהתנדבות  באברבנאל. פניתי לזיו, מנהל התפעול של המרכז הרפואי, איש מדהים שכולו לב ונתינה, ויחד חברנו להרים את הפרויקט.

האם ניסית להעביר מסר כלשהו בפרויקט שלך? אם כן, איזה מסר זה?

כאמנית, אני מאמינה ביכולת של דימוי להעביר מסר. בציורים שלי אני משתמשת בעיקר בדימויים נשיים, רבים מהם זו הדמות שלי וישנן כאלו שהן אינן אני. לכל אחת יש אמירה ומסר משלה, אך לכולן מאפיין משותף – ‘להיות אישה’. על ידי דימויים שמתבטאים בנשיות, אני מבקשת לחקור ולהבין איך זה להיות אישה במובן המורכב של זה. בפרויקט באברבנאל רציתי שהמקום עצמו יעזור להעביר את המסר – מה זה באמת להיות אישה.

פרויקט הגרפיטי של לורן במרכז הרפואי לבריאות הנפש “אברבנאל” משמש כדוגמה טובה לשילוב בין אמנות הרחוב למרחבים רגישים כמו מרכזי רפואה וריפוי. דרך יצירתית וייחודית, לורן מעניקה למקום אווירה חדשה ומעניקה מסרים חיוביים שמשפיעים על המטופלים והמטפלים. פרויקט הגרפיטי הופך את המרכז הרפואי למקום מרענן ומשפיע על תחושת הביתיות והאושר של הצוות והמטופלים שפוקדים את המרכז.

הפרויקט בוצע בשיתוף פעולה עם עיריית בת ים, בית חולים אברבנאל, עמותת ידידי נפש והחברה לספריי גרפיטי mtn, את התוצרים המלאים של הפרויקט תוכלו לראות בתערוכת הבוגרים של הפקולטה לעיצוב HIT.

לעוד פרוייקטים מהארץ והעולם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

הצטרפות לקהילת האמנים של MTN Colors ישראל

מלאו את השאלון בהרחבה והיחשפו בקיר האמנים של MTN Colors ישראל