fbpx
WhatsApp Image 2023-06-11 at 11.40.13

חידוש יצירתי: מהפך נועז וצבעוני של גשר איכילוב עם גרפיטי

אחרי חודשים של עבודה קשה ומסירות, סוף סוף הושלם המהפך הנועז והצבעוני של גשר איכילוב עם גרפיטי. התוצאות באמת יוצאות דופן ועלו על הציפיות של כולם. הגשר שהיה פעם אפרורי וחסר השראה הוא כעת יצירת אמנות תוססת ומרגשת שמובטחת תאיר את היום של כל אחד.

גשר איכילוב, המחבר בין חניון העובדים לכניסה לבית החולים, היה במצב מצער. הוא נראה ישן ומוזנח, והעובדים שעברו שם מדי יום נאלצו לשאת את המראה האפרורי שלו. היה ברור שצריך לעשות משהו כדי לחדש את הגשר ולהפוך אותו למושך יותר מבחינה ויזואלית. אלי לוסקי, מנהל הפרויקט, פנה לאמני גרפיטי כדי שיתמודדו עם האתגר להעניק לגשר מהפך נועז וצבעוני. האמן בן רוטנברג (beno) שעושב גרפיטי, צייר ומקעקע (38) תושב תל אביב התגייס למשימה ״הרעיון היה ליצור אווירה נעימה ועליזה למאות העובדים שעברו במקום מדי יום ולהפוך את שגרת החיים לקצת יותר נסבלת. וכך החל מסע ההתחדשות היצירתית של גשר איכילוב.״

הגשר לפני החידוש

כדי לתת מענה למצב העגום והלא מושך של גשר איכילוב הישן, נעזרה הנהלת בית החולים באמן גרפיטי מוכשר (בן רוטנברג) כדי להעניק לו מתיחת פנים נחוצה. על האמן הוטל להחדיר צבע, חיוניות ואישיות לגשר, מה שהופך אותו לחלל מרגש ומרומם עבור כל מי שעבר בו.

הפתרון של בן היה סגנון חופשי של עיצוב, יצירת אמנות מקורית וספונטנית לחלוטין שתכבוש את הלב והמוח של כל מי שראה אותה. המטרה הייתה להפוך את הגשר למקור של שמחה, השראה וחיוביות, במיוחד עבור עובדי בית החולים שחוצים אותו מדי יום.

התוצאה הייתה טרנספורמציה נועזת וצבעונית שהפכה את הגשר האפל מפעם ליצירת אמנות תוססת. האמן השתמש במגוון רחב של צבעים, צורות ודוגמאות, ויצר חגיגה לעיניים שהביאה תחושת אנרגיה וריגוש לגשר. העיצוב בוצע בדיוק ומיומנות עד שהפך ליצירת מופת אמיתית, שהעלה את מעמדו של הגשר ממבנה פונקציונלי בלבד לנקודת ציון אמנותית מדהימה.

בסך הכל, הפתרון היה דוגמה מצוינת לאופן שבו אמנות יכולה להפוך חלל חסר השראה ועגום לחלל יפהפה ומרומם. הגישה הנועזת והיצירתית של האמן סייעה להפוך את גשר איכילוב ליצירת מופת אמיתית שלא רק מאירה את חייהם של עובדי בית החולים אלא גם מציגה את הכוח המדהים של האמנות להעצים את המרחבים הציבוריים.

אחרי חודשים של עבודה קשה ומסירות, סוף סוף הושלם המהפך הנועז והצבעוני של גשר איכילוב עם גרפיטי. התוצאה יוצאת דופן ועלתה על הציפיות של כולם. הגשר שהיה פעם אפרורי וחסר השראה הוא כעת יצירת אמנות תוססת ומרגשת שמאירה את המצב רוח של כל אחד שעובר שם.
אמן הגרפיטי בן רוטנברג שאחראי על הפרויקט דאג מאוד להבטיח שהעבודה שלו לא רק תיראה מדהימה, אלא גם תשרת מטרה גדולה יותר. המטרה הייתה להוסיף צבע וחיים לחלל משעמם, והתוצאה הסופית השיגה בדיוק את זה. הצבעים העזים והעיצובים המורכבים מהווים כעת מקור לשמחה והשראה למאות אנשי המקצוע והמטופלים שעוברים על הגשר מדי יום.
המשוב מצוות בית החולים, החולים והמבקרים היה חיובי באופן גורף. אנשים רבים הגיבו עד כמה בית החולים מרגיש הרבה יותר עליז ומסביר פנים כעת, לאחר שהגשר השתנה. וכפי שאומר האמן שעומד מאחורי הפרויקט, “לעובד מיואש או מטופל בבית חולים, הציור וכל הצבע הזה בעיניים יכול לעשות ממש טוב ואפילו לשנות את המצב רוח שלו ברגע”.
בסך הכל, חידוש גשר איכילוב בגרפיטי הוא עדות לכוחה של היצירתיות ולאופן שבו היא יכולה להשפיע לטובה אפילו על המרחבים הארציים ביותר. הוא משמש כתזכורת לכך שמעט צבע ודמיון יכולים לעזור רבות בהפיכת החלל למהנה ומרומם יותר עבור כל העוברים בו.

לעוד פרוייקטים מהארץ והעולם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

הצטרפות לקהילת האמנים של MTN Colors ישראל

מלאו את השאלון בהרחבה והיחשפו בקיר האמנים של MTN Colors ישראל