fbpx
bNd

הכירו את האמן: bNd

בן כהן 28 מעפולה, ״היפהופ זה משהו שחיים אותו, לא משהו שעושים אותו, את זה למדתי מ-KRS-ONE, גדול המורים של התרבות"

מתי התחלת לעסוק באמנות?
באזור 2016, קראתי ספר, שנקרא דרך האומן, שפתח לי את הצ’אקרות ברמות, ואז בורכתי לאורך הדרך בחברים רבים שהכניסו אותי לעניינים ופתחו לי את הלבבות שלהם ואת הנפש שלהם, וחיברו אותי למסע שלהם, בדרך האומנותית והחברתית, מאז אני יוצר.

בעשר שנים האחרונות אני חלק מתנועת תרבות, תנועה של אומנים, כמובן שהמקום הזה היה הפתיחת עיניים הכי רצינית, לחיות עם אנשים שחיים את זה כל היום ומביאים את זה מהבית.”

האם יש לך מסר להעביר באמצעות האמנות? אם כן, מהו
״בהיפהופ כמו באמנות רחוב יש משהו מאוד פשוט ומצד שני זאת התרבות הכי אותנטית בעולם, ״זמר R&B יכול לשיר ׳בגדתי באשתי׳ ואף אחד לא יבדוק אותו, אם ראפר יוציא את השורה הזאת מהפה יבדקו אותו מכל כיוון, יש פה מרחק מאוד קטן בין מי שאתה ומה שאתה עושה, אתה חייב לעמוד מאחורי הדברים שאתה עושה״

מה הקטע של הראפ?
״וואי, ביטים ואלוהים ותודעה, זה הדבר שאני הכי נהנה ממנו בעולם, זה עוד פלטפורמה שעוזרת לי לפרק את התחושות, להבין את החיים ואת מה שקורה לי ממקום יותר עמוק. פעם שמעתי את יונתן קונדה, משורר גאון אומר, שהשירה מתחילה איפה שהשתיקה נגמרת, נראה לי זה התיאור הכי טוב, כואב לך מספיק בבטן? זה מתישהו יהפוך לשיר”.

 

למה סטנסיל?
1. אני חנון של הדבר, מת על הטכניקה ועל מה שיוצא.
2. סטנסיל בניגוד לציור ביד חופשית יוצא מדויק מאוד והתוצאות ריאליסטיות ומעבירות מאוד את הבן אדם שאני.
3. יש לי הפרעות קשב – לא מאלה שיכולים להתרכז המון זמן בציור מורכב, וזה שגם אין לי בכלל ידע בכל מה שקשור לציור ורישום –  הופך את הסטנסילים לעובדים בשבילי טוב.
4. עשיתי קצת גרפיטי פריי הנד, לא עבד לי, הבנתי שאני הדוד של הסטנסילים.
5. כי זה מגניב רצח.

איפה אפשר לראות עבודות שלך?
״בתחילת דרכי הייתה לי תקופה קצרה שהייתי יוצא לעשות סטנסילים ברחוב – בשלב כלשהו גיליתי מה גודל הקנס שאני יכול לחטוף על כך (5000 ₪ ), די מהר הבנתי שזה לא טוב לי, ושאי אפשר לעשות באמת עבודות מורכבות כשאתה מת מפחד שיתפסו אותך. היום כל הסטנסלים שאני עושה הם על קרשים שאני מוצא ברחוב או ארונות מפורקים בבית וכו’. אפשר לראות עבודות שלי בעמוד אינסטגרם ותמיד אפשרי לקפוץ לביקור בקומונה, זה לגמרי חוויה אחרת״

איך היית מגדיר את האמנות שלך?
“הכי חשוב לי זה לגרום לאנשים להרגיש, גם בהיפ הופ וגם עם הסטנסילים, מאוד חשוב לי שזה יהיה אותנטי, יצליח להביא משהו אמיתי, בסוף הכל אצלי קשור לאנשים, יש משהו במבט ופרצוף ועיניים וסיפור שעושה לי את זה ואני כל הזמן קופץ בחיפושים אחרי הפנים הבאות שאפשר לתפוס בפלטפורמה הזאת, לתעד איזה רגע.

הייתה איזה תקופה שגרתי בקרית שמונה, יום אחד בחיפושים אחרי משו מעניין לסטנסיל, פגשתי מנקה בקניון ושאלתי אותו אם אפשר לצלם אותו על המכונה של הניקיון, צילמתי אותו והבאתי לו את זה מתנה אחרי זה, חליל קוראים לו, התרגש. ככה לרוב אני מנסה לעבוד, דרך מפגשים וחוויות עם אנשים.”

מה בתקופה של הקורונה?״וואלה השביתה אותי מבחינת העבודה, אבל דווקא היצירה שלי במגמה של עלייה, בדיוק עכשיו יצרתי פורטרט בשביל המורה שלי לטנטרה, שאני מאוד מעריך, אז מניח שגם בתקופה הזאת יש ברכה”.

אינסטגרם – https://www.instagram.com/bndstencils/

חומרים שהשתמשתי בהם לציורים      
הקאפ האוהב עלי NY Fat Cap.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

הצטרפות לקהילת האמנים של MTN Colors ישראל

מלאו את השאלון בהרחבה והיחשפו בקיר האמנים של MTN Colors ישראל